Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.pup.srem.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Mapy (powód: Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.)
  • Część dokumentów jest niedostępna cyfrowo (powód: Część dokumentów jest opublikowana w formie skanów (zostały opublikowane zanim ustawa o dostępności cyfrowej zaczęła obowiązywać))

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Zbigniew Musielak

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek, w którym znajduje się siedziba Urzędu, posiada dwa wejścia. Przed wejściem głównym znajduje się 8 stopni schodowych wyposażonych w poręcze. Po przeciwnej stronie do wejścia głównego (na tyłach budynku) znajduje się drugie wejście zapewniające swobodny dostęp do budynku przez osoby niepełnosprawne. Usytuowane jest ono na poziomie parkingu (bez ograniczeń architektonicznych) i prowadzi bezpośrednio na parter budynku, gdzie znajdują się m. in. sale obsługi klientów oraz jeden z przystanków windy. Nawierzchnia przed wejściami do budynku jest wypłaszczona i utwardzona. Na budynku znajdują się tabliczki, które mają na celu informowanie osób niepełnosprawnych o wejściu do budynku, które jest specjalnie dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

Budynek Urzędu posiada trzy kondygnacje (parter, I piętro, II piętro). Korytarze prowadzące do miejsc obsługi klientów są szerokie i ogólnie dostępne.

Dostosowanie schodów

Pomiędzy kondygnacjami znajdują się szerokie schody wyposażone w poręcze.

Dostosowanie wind

Budynek wyposażony jest w trzyprzystankową windę do przewozu osób - winda może przewozić wózki z osobami niepełnosprawnymi. Do windy można dostać się bezpośrednio z poziomu parkingu bez potrzeby używania schodów, wchodząc wejściem od strony parkingu.

Dostępność pochylni

Budynek Urzędu przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Do każdego z punktów obsługi klienta w Urzędzie (na wszystkich kondygnacjach budynku) można dostać się korzystając z windy. Na wszystkich schodach w budynku zamontowane są poręcze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku tuż przy wejściu do budynku usytuowanym na poziomie parkingu.

Dostosowanie parkingów

Bezpośrednio przy wejściu do budynku usytuowanym na poziomie parkingu (bez ograniczeń architektonicznych) zostało wydzielone jedno miejsce parkingowe dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu pod warunkiem wyposażenia psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Informacja głosowa jest wykorzystywana w Urzędzie jedynie w systemie kolejkowym służącym do zarządzania ruchem klientów - w zakresie przywołania klienta do stanowiska obsługi.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pętli indukcyjnej.

Dostępność tłumacza języka migowego

Urząd zapewnia osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (tzw. osobom uprawnionym) świadczenie usług tłumacza i ułatwiony kontakt z Urzędem. Osoby uprawnione mogą kontaktować się osobiście zgłaszając się w Urzędzie (63-100 Śrem, ul. Gostyńska 49) w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 lub komunikować się z Urzędem listownie (na adres: 63-100 Śrem, ul. Gostyńska 49); za pomocą faksu - numer 61 2837075 wew. 38; za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@srem.praca.gov.pl; telefonicznie na nr 61 2837075 przy pomocy osoby przybranej (osoba przybrana to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się). Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza konieczne jest pisemne powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych). Można skorzystać z gotowego formularza wniosku dostępnego w Urzędzie oraz zamieszczonego na stronie internetowej Urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Po dokonaniu zgłoszenia Urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w uzgodnionym wspólnie terminie. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia Powiatowy Urząd Pracy w Śremie zawiadomi wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 marca 2020 10:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Zbigniew Musielak
Ilość wyświetleń: 1186
12 czerwca 2023 08:44 (Zbigniew Musielak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
18 listopada 2022 09:24 (Zbigniew Musielak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
18 listopada 2022 09:23 (Zbigniew Musielak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.