Przyjmowanie i załatwianie spraw

OGÓLNA INFORMACJA O SPOSOBACH PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SPRAW ORAZ O STANIE PRZYJMOWANYCH SPRAW, KOLEJNOŚCI ICH ZAŁATWIANIA LUB ROZSTRZYGANIA

 

  1. Pisma wpływające do Urzędu podlegają rejestracji w Kancelarii – w dzienniku kancelaryjnym. Z obowiązku rejestracji wyłączone są miedzy innymi: różnego rodzaju oferty, zaproszenia, życzenia, faktury, a także korespondencja wynikająca z realizacji zawartych umów o realizację aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu – w przypadku gdy korespondencja ta wpłynie inną drogą niż za pomocą dostawcy usług pocztowych.
  2. Każde pismo wpływające do Urzędu, a podlegające rejestracji, musi być opatrzone pieczęcią wpływu oraz datą i kolejnym numerem wpływu.
  3. Korespondencja jest przekazywana przez Kancelarię do Dyrektora Urzędu, który ją dekretuje, a po jej zadekretowaniu przekazywana jest ponownie do Kancelarii i zgodnie z dyspozycją Dyrektora przekazywana jest właściwym komórkom organizacyjnym.
  4. Sprawy klientów załatwiane są przez działy merytoryczne Urzędu.
  5. Każdy klient ma prawo wglądu do dokumentacji prowadzonej w jego sprawie.
  6. Zasadniczym aktem prawnym, regulującym sposób załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  7. Urząd, jako organ administracji publicznej obowiązany jest do załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki, zaś klient ma prawo żądać terminowego załatwiania spraw przez Urząd. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie. Jeżeli jednak konieczne jest wyjaśnienie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących sprawy, Urząd powinien je wyjaśnić w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami oraz poinformować zainteresowanego o sposobie załatwienia sprawy. Natomiast jeżeli sprawa jest wyjątkowo skomplikowana, wówczas Urząd ma dwa miesiące na jej rozpatrzenie. W takim wypadku Urząd powinien poinformować o tym klienta i określić termin, w jakim rozstrzygnięcie sprawy nastąpi.
  8. Jeżeli strona odwołuje się od decyzji lub postanowienia do organu wyższego stopnia, instancja ta powinna rozstrzygnąć sprawę w ciągu jednego miesiąca. Niekiedy terminy, o których mowa powyżej, mogą zostać przekroczone. Przedłużenie terminów może nastąpić w szczególności wówczas, gdy opóźnienie wynika z winy samego zainteresowanego albo z przyczyn niezależnych od Urzędu.
  9. Urząd powinien o spodziewanym przekroczeniu terminu powiadomić zainteresowanego, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

 

Informacje dotyczące przyjmowania i załatwiania w Urzędzie spraw znajdują się również na stronie internetowej Urzędu pod adresem www.srem.praca.gov.pl.

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 października 2023 12:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Zbigniew Musielak
Ilość wyświetleń: 99
20 października 2023 12:39 (Zbigniew Musielak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 października 2023 12:34 (Zbigniew Musielak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 października 2023 12:29 (Zbigniew Musielak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)