Kontrole

WYKAZ KONTROLI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W ŚREMIE W 2025 R.

 

Lp.

Zakres kontroli

Jednostka kontrolująca

Termin przeprowadzenia kontroli

Efekt kontroli (np. zalecenia)

2025 rok

1.

Zakres kontroli:

  1. Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych 
    i ubezpieczenia zdrowotnego.
  2. Ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu.
  3. Prawidłowość i terminowość opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe.
  4. Wystawianie zaświadczeń lub zgłaszanie danych dla celów ubezpieczeń społecznych.
  5. Prawidłowość i rzetelność danych przekazanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych we wniosku o świadczenie postojowe na podstawie ustawy
    z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
  6. Prawidłowość i rzetelność danych przekazanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych we wniosku o zwolnienie z obowiązku opłacania składek złożonego na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

(znak sprawy: PUP.AG.091-1/25)

Zakład Ubezpieczeń Społecznych II Oddział w Poznaniu
Wydział Kontroli Płatników Składek

18.03.2025-31.03.2025r.

 

Sformułowano wnioski pokontrolne.

Wniosek pokontrolny zrealizowany został
 z urzędu przez ZUS, zgodnie z ustaleniami zawartymi w protokole.

2.

Gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w latach 2023-2024

(znak sprawy: PUP.AG.091-2/25)

Zarząd Powiatu w Śremie

24.03.2025-08.07.2025r.

Rekomendacje przyjęto do zastosowania.

3.

Kontrola w zakresie oceny prawidłowości i skuteczności realizacji projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie śremskim (II)” w ramach Działania 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy - projekty PUP.

Zakres kontroli:

  1. Zgodność rzeczowa realizacji projektu, w tym zgodność podejmowanych działań merytorycznych z celami projektu i prawidłowość realizacji zadań związanych z monitorowaniem projektu.
  2. Prawidłowość realizacji polityk horyzontalnych, w tym równości szans i niedyskryminacji i równości szans płci.
  3. Kwalifikowalność uczestników projektu.
  4. Prowadzenie rekrutacji.
  5. Realizowane/zrealizowane formy wsparcia.
  6. Prawidłowość przetwarzania danych osobowych.
  7. Prawidłowość rozliczeń finansowych.
  8. Zgodność danych przekazywanych we wnioskach o płatność z dokumentacją projektu udostępnioną w miejscu kontroli.
  9. Stosowanie zasady konkurencyjności.
  10. Stosowanie ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
  11. Dokumentacja dotycząca udzielonej w ramach projektu pomocy de minimis.
  12. Realizacja działań informacyjno-promocyjnych.
  13. Prowadzenie dokumentacji projektu i archiwizacja.
  14. Zapewnienie ścieżki audytu.
(znak sprawy: PUP.AG.091-3/25)

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu

08.08.2025r.

Projekt jest realizowany prawidłowo.

4.

Kontrola problemowa w zakresie realizacji planu finansowego za 9 miesięcy 2025 roku tj. od 1 stycznia do 30 września br.

 

(znak sprawy: PUP.AG.091-4/25)

Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Śremie

06.11.2025r.

Nieprawidłowości nie stwierdzono.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 kwietnia 2025 10:19
Dokument wprowadzony do BIP przez: Oskar Musielak
Ilość wyświetleń: 79
07 listopada 2025 11:50 (Oskar Musielak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 listopada 2025 11:50 (Oskar Musielak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 listopada 2025 11:40 (Oskar Musielak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)