Język migowy w Urzędzie

ZASADY DOTYCZĄCE JĘZYKA MIGOWEGO W URZĘDZIE

 

Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) nakłada na organy administracji nowe obowiązki, które mają pomóc w załatwianiu spraw w urzędach przez osoby uprawnione tj. osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.

 

W związku z powyższym, informujemy, że osoby uprawnione mogą liczyć na świadczenia usług tłumacza i ułatwiony kontakt z Urzędem.  

Osoby uprawnione mogą kontaktować się osobiście zgłaszając się w Urzędzie (63-100 Śrem, ul. Gostyńska 49) w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1500 lub komunikować się z Urzędem:

  • za pomocą faksu – numer 61 2837075 wew. 38
  • za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@srem.praca.gov.pl
  • telefonicznie na nr 61 2837075 przy pomocy osoby przybranej (osoba przybrana to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się).

 

Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza konieczne jest pisemne powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych).

Można skorzystać z gotowego formularza wniosku dostępnego w Urzędzie oraz na stronie internetowej www.srem.praca.gov.pl.

Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

 

Po dokonaniu zgłoszenia Urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w uzgodnionym wspólnie terminie.

W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia Powiatowy Urząd Pracy w Śremie zawiadomi wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień określonych w w/w ustawie.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 września 2012 12:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Twardowska
Ilość wyświetleń: 1506
20 października 2023 13:50 (Zbigniew Musielak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 października 2023 13:48 (Zbigniew Musielak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 czerwca 2023 08:57 (Zbigniew Musielak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)